Och så ett filmtips på det.





Hysteria är en rätt undebar film som handlar om hur världens första vibrator uppfinns - i medicinskt syfte. En får också en liten glimt av hur det sexualpolitiska läget såg ut på 1880-talet. Vid mitten och slutet av 1800-talet föddes sexologin som vetenskap och den här filmer visar hur det såg ut på ett ungefär. Det dröjde dock ytterligare nästan 40 år innan allmänheten och vetenskapen accepterade att det över huvud taget finns en kvinnlig sexualitet. Länge, länge ansåg de att kvinnans sexualitet enbart var ett svar på mannens och utan en man fanns den inte. Filmen har ett viktigt budskap indlindat i några stänk komedi och en gnutta romantik. Se den!

Ps. Såna här långa trailers är ju alltid egentligen en spoiler för filmen överlag eftersom man får se alla överraskningar och höjdpunkter i förväg. Så strunta i att klicka på play om du istället bara vill njuta av en bra film.

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Jag brukar snabbspola trailers för att liksom inte riktigt hänga med i handlingen men bara se om det ser bra eller dåligt ut, haha!



Och jag föredrar när folk (läsare) skriver sin bloggadress jag kan svara i. Blir så... isolerad att svara på 140 tecken bara. Haha.



Och du. Din syster. Giftermål. Vad tyckte hon då? Att han friade på FB av alla ställen? Hahaha.



Läste även ditt inlägg om kvinnokroppen som ett sexobjekt. Lååångt. Men bra. Det är svårt att få bort det sexuella i många bilder tror jag.



Varför jag har en naken kvinna i min (vår) lägenhet är för att jag är ett stort Madonna-fan, och jag fick inte ha allt för många Madonna-saker i rummet för karln min så då fick det bli mina två dyrbaraste saker: nakentavlan samt Madonnas SEX-bok som också hänger/står på väggen ovanför sängen.



Som jag är bög, duh, och blir inte sexuellt attraherad av att se en kvinnokropp men jag tycker en kvinnokropp är väldigt vacker. Bröst är otroligt vackert tycker jag fast jag inte känner någon dragning till det. :)

2012-05-31 @ 11:12:12
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0