Kondomplan

Är du en av de där som går runt med kondomer på dig och tänker att du ska vara duktig och skydda dig alltid men som liksom glömmer bort det när det väl är dags för sexytime? Det är lätt hänt, och det är lätt att en ångrar sig efteråt när det börjar klia lite i mufflan eller det där "anonyma" brevet från landstinget dimper ner på hallmattan. Och tänk vad jobbigt det är att gå och vänta på nästa mens som en unge som väntar på tomten, eller att gå och fundera över om den där tjejen verkligen åt p-piller som hon sa så det inte springer runt flera miniversioner av dig i världen.
 
Det är ju en sån enkel grej egentligen. Gummit på, klart! Men vi är faktiskt skitdåliga i allmänhet på att se till så det blir av och skitmånga blir smittade av könisar precis hela tiden. Och ingen är skyddad utan kondom (eller avhållsamhet.)
 

RFSU har gjort en kondomplan som de beskriver som en virtuell kompis att prata kondomer med. Spana in den här:

http://kampanj.rfsu.se/sverige/kondomplanen/
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Ja allt för få använder kondom för ursäkter som "inte lika skönt" eller "jobbigt man blir slak", trist men sant. Inte för att jag använder kondom men jag är ju faktiskt i ett förhållande. ^^

Och ja jag har faktiskt tänkt på det du kommenterade; min relation som bloggare aka läkare, haha. Skumt om en patient börjar snacka blogg. Men ja då bloggar jag nog inte längre och är bortglömd. ;-)

2012-09-11 @ 18:52:22
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Gaymasen

Åh vilken fin kommentar du skrev. Rörd jag blir! Tack snälla :))

2012-09-13 @ 20:06:38
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0